.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه موقت ساری:
فرمان رهبری درباره برجام فصل‌الخطاب است

امام جمعه موقت ساری گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب که در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام شد، فصل‌الخطاب است و همه فرازهای این نامه باید به دقت اجرا شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در سخنرانی خطبه نماز جمعه این هفته مرکز استان، اظهار کرد: شهادت مصطفی خمینی خون تازه‌ای در انقلاب و انقلابیون جاری کرد و امام راحل هم این شهادت را خفیه الهی دانستند.

وی با بیان اینکه برجام به سرانجام اولیه خود رسید، افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب که در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام شد، فصل‌الخطاب است و همه فرازهای این نامه باید به دقت اجرا شود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه رهبری کلیات برجام را در این نامه مورد تایید قرار داده و از دست‌اندرکاران این اقدام، تشکر کردند، گفت: براساس فرمایش رهبری، در اجرای برجام باید هوشمندانه عمل شود و نیت شیطانی دشمن در قالب برجام اعمال نشود چون دشمن، همواره دشمن است آن هم آمریکا که دشمن اصلی اسلام و ایران انقلابی است.

یوسف‌پور با اشاره به فاجعه غم‌بار منا در حج امسال، تصریح کرد: 465 زائر ایرانی و 48 زائر مازندرانی در حال احرام با لب تشنه با وضع اسفبار کشته شدند، و این مسئله فراموش شدنی نیست و به فرمایش مقام معظم رهبری نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه اگر فاجعه منا، از عمد نباشد اما شبه عمد است و عربستان باید دیه کشته‌شدگان فاجعه منا را پرداخت کند، افزود: در مدیریت مناسک حج باید تجدیدنظر شود و نباید به عربستان فرصت داد تا این‌چنین زورگویی کند تا بیش از 7 هزار نفر کشته شوند و کشورهای اسلامی در این زمینه باید تعیین‌تکلیف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه فلسطین همچنان موضوع مهم جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی زورگویی می‌کند و تا چه زمانی سران کشورهای اسلامی باید در خواب باشند و امیدواریم انتفاضه سوم شکل گرفته و زمینه نابودی رژیم جعلی اسرائیل فراهم شود.

یوسف‌پور با بیان اینکه ائتلاف چهارگانه ایران، سوریه، روسیه و عراق وضعیت جدیدی را در منطقه به وجود آورد، تاکید کرد: امیدواریم این ائتلاف بتواند داعشی‌های جنایتکار که از حمایت استعمارگران و آمریکا برخوردار هستند را نابود کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه عزاداری‌ها باید رنگ واقعی داشته باشد، اظهار کرد: عزاداران باید جامعه را به سمت پاکی و حسینی بودن هدایت کنند و در این مسیر نیازمند ادب اسلامی هستیم که ریشه در پاکدامنی دارد.

این مسئول افزود: رعایت مسائل شرعی در عزاداری، استفاده نکردن از ابزار و علامت‌هایی که معلوم نیست از کجا آمده، دوری از قمه زدن و ... در دستور کار هیئت‌های عزاداری قرار گیرد و مراسم عزا باید از جریان‌های سیاسی و جناحی به دور مانده و به معنای واقعی، مردمی باشد.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه نکند خدای ناکرده جریان‌های سیاسی در عزاداری‌ها ورود کرده و عزاداری برای امام حسین (ع) را خدشه‌دار کند، گفت: عزاداری باید به معنای واقعی فراجناحی باشد.

وی ادامه داد: کربلا، شب و روز عاشورا بزرگ‌ترین مصداق شعائرالله است و امام حسین (ع) شعائر الهی را به نحوی در کربلا فریاد زد که صدای دلنشین آن سراسر عالم را فرا گرفت.

این مسئول با بیان اینکه راز و رمز ماندگاری عاشورا و کربلا همین است، افزود: از همین روی می‌گوییم کربلا و عاشورا بزرگ‌ترین مصداق شعائرالهی است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه هرچه حرکت به سوی خدا و دین خدا را به نمایش درمی‌آورد آن را باید بزرگ شمرد، گفت: نشانه‌های خدانما را باید بزرگ دید و بزرگ به نمایش درآورد تا خدا و دین خدا بزرگ جلوه کند و استوار بماند.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود اما نه امر به معروف و نهی از منکر عادی و معمولی، تصریح کرد: چون منکر و بدعت تمام ارکان اسلام را فرا گرفته و اسلام محو شده و در خطر جدی قرار گرفته بود.

وی در پایان با بیان اینکه سیاه پوشیدن، گریه و زاری، زنجیرزنی و ... بخشی از عزاداری برای امام حسین (ع) است، گفت: اما در مراسم عزای امام حسین (ع) اصل عاشورا و کربلا این است که دل‌ها پاک شود و دل در برابر عظمت امام حسین (ع) خاضع شود و این‌گونه اشک چشم، ارزش پیدا می‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.493 seconds.